Powrót na poprzednią stronę

Religijnosć nowych mediów

Religijnosć nowych mediów

Grażyna Pietruszewska-Kobiela, Adam Regiewicz, Łukasz Sasuła

Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2018

ISBN: 9788380198357
format: 160x225, stron: 312, oprawa: miękka

INDEKS: MRS0023B48235

Cena: 42,00 złdodaję do koszyka

Religijność nowych mediów jest już szóstym tomem serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności realizowanej w ramach projektu badawczego Zakładu Teorii Literatury Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Tym razem autorzy skupiają się na religijnym, mitycznym, rytualnym, a nawet teologicznym wymiarze działania nowych mediów.

Podobnie jak każda religia, także i technologia, wyrażana w szczególny sposób przez nowe media, odnosi się do możliwości przekraczania i zachowania przez człowieka własnej natury. Współczesna technologia staje się manifestacją transcendencji w świecie. Przyjęta przez autorów kryptoreligijna perspektywa pozwala dostrzec związek pomiędzy technologią a teologią, rozumianą jako symboliczna powłoka kultury, do niedawna jeszcze opasająca cywilizację zachodnią. Obie powłoki można potraktować jako rodzaj metanarracji kulturowej, za pomocą której cywilizacje starają się oswoić rzeczywistość i ukierunkować działania człowieka w świecie.

 

Kategorie

Książki / Kultura / Media

 

Inne pozycje autorów dostępne w księgarni

Adam Regiewicz

Katechezy w obrazach