Edukacja religijna
Założenia – uwarunkowania – perspektywy rozwoju Wydawnictwo: Towarzystwo Naukowe KUL Dział: Teologia Format: A5 Stron: 248 Oprawa: miękka ISBN: 8373060502 INDEKS: TNK0066B5406Opis
Prezentowana rozprawa, oparta na dokumentach Soboru Watykańskiego II, zwłaszcza konstytucji Gaudium et spes, posoborowych dokumentach na temat katechezy parafialnej i nauki religii w szkole oraz polsko- i niemieckojęzycznej literaturze przedmiotu, zawiera przemyślenia katechetyczno-pedagogicznoreligijne dotyczące sposobów przekazu wiary w ramach szkolnej lekcji religii i katechezy parafialnej jako zadań szeroko pojętej edukacji religijnej w wymiarze przyszłościowym. Powstała ona z potrzeby dalszych poszukiwań i badań w zakresie metodologii porównawczej pedagogiki religii i katechetyki, odniesienia ich do aktualnej sytuacji katechetyczno-pedagogicznoreligijnej na gruncie polskim i niemieckim oraz perspektyw w tej materii zwłaszcza w kontekście postępującej sekularyzacji i pluralizmu jednoczącej się Europy (z Wprowadzenia).