Słowo w relacjach społecznych
Wydawnictwo: Wydawnictwo WAM Dział: Media Format: 149x228 Stron: 452 Oprawa: miękka ISBN: 8373180745 INDEKS: WAM0879B6456Opis
Książka stanowi pierwszą część serii poświęconej środkom masowego przekazu. To naukowa refleksja nad językiem, uwzględniająca szczególnie problem manipulacji językowych. Wśród szczegółowych tematów znalazły się tu wszystkie "miejsca" społeczne, w których słowo odgrywa znaczącą rolę nośnika komunikacyjnego: rozmowa, dyskusja, propaganda, literatura, prasa, radio, reklama, agitacja, polityka, religia, a także opinia publiczna, plotka, masowa literatura. Wprowadzeniem do tych szczegółowych zagadnień są ogólne analizy na temat społecznej funkcji słowa, rozwoju sztucznych języków uniwersalnych, języków bezliterowych, zagadnienie "walki" o dominację niektórych języków (np. łacińskiego, angielskiego) oraz refleksja nad kryzysem języka na rzecz "kultury obrazu".