Powrót na poprzednią stronę

Konstruowanie znaczeń religii w szkole

Konstruowanie znaczeń religii w szkole

Marcin K. Zwierżdżyński

NOMOS Kraków 2015

ISBN: 978-83-7688-175-1
format: 155x235, stron: 428, oprawa: miękka

INDEKS: NOM0035B40707

Cena: 49,00 złdodaję do koszyka

Praca dotyczy bardzo ważnej problematyki, analizowanej w sposób innowacyjny, niebanalny i bardzo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością charakteryzuje się zarówno jej część teoretyczna, jak i empiryczna.

Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim niezwykle ciekawe wnioski z badań empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omówione kluczowe strategie konstrukcjonistyczne oraz przeanalizowane najważniejsze różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych elementów procesu konstruowania: języka, władzy i wiedzy.

Z recenzji prof. dr hab. Grażyny Skąpskiej

To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania.

Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą skrupulatnością w analizie materiału empirycznego. Na uznanie zasługuje też zachowanie przez niego koniecznej dyscypliny językowej i neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w szkole.

Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW

 

Kategorie

Książki / Duszpasterstwo / Katecheza