Zaburzenia procesów regulacji integracji sensorycznej
Wydawnictwo: Wydawnictwo Scriptum Dział: Wychowanie Format: 160 x 230 Stron: 176 Oprawa: miękka ISBN: 9788366084032 INDEKS: SCT0018B49492Opis
Monografia pt. Zaburzenia procesów regulacji integracji sensorycznej (wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) autorstwa Izabeli Bieńkowskiej, stanowi kompendium wiedzy teoretyczno-empiryczno-metodycznej w zakresie wspomagania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Książka została podzielona na cztery doskonale uzupełniające się części, w których Autorka w sposób jasny, czytelny i przejrzysty omawia podstawowe zagadnienia wpisujące się w problematykę specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka. Część pierwsza, zawiera analizy i refleksje w zakresie rozwoju dziecka do dziesiątego roku życia. Autorka odnosi się tu m.in. do funkcjonowania społeczno-emocjonalnego oraz fizyczno-motorycznego dziecka. Analizuje także środowisko wychowawcze, które ma niebywały wpływ na rozwój dziecka. Część druga monografii, poświęcona została szczegółowej analizie integracji sensorycznej. Autorka podejmuje w niej dyskusję w zakresie przyczyn powstawania zaburzeń, ich charakterystyki i klasyfikacji, a także diagnozy i terapii SI. Doskonałym uzupełnieniem jest bardzo bogaty wykaz deskrypcji metod wspomagających rozwój dziecka, w tym dziecka z różnego rodzaju zaburzeniami. Część czwarta, stanowi opis wyników przeprowadzonych badań. Autorka obrała kwantytatywno-kwalitatywne podejście badawcze, w którym wiodącym uczyniła podejście ilościowe. Podejście jakościowe (dwa indywidualne przypadki) stanowi dopełnienie badań sondażowych. Całość opracowania zamyka zakończenie z wnioskami i autorefleksją Autorki. Monografia Izabeli Bieńkowskiej, stanowi znakomity materiał w zakresie wspomagania rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, który nie tylko wypełni lukę na rynku wydawniczym, ale z całą pewnością wspomoże nauczycieli pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Również studentom studiów pedagogicznych, posłuży jako przewodnik metodyczny w przyszłej pracy zawodowej.