Okładka

Eucharystia. Sakrament i Ofiara

ks. Jan Domaszewicz Wydawnictwo: Wydawnictwo Antyk - Marcin Dybowski Dział: Teologia Format: 150x205 Stron: 192 Oprawa: miękka ISBN: 9788396350565 INDEKS: ANK0060B59791
34,00 zł
Darmowa dostawa od 150 zł Paczkomaty 10 zł Poczta Polska 15 zł Za pobraniem 15 zł

Opis

Autor w swojej książce przedstawia tradycyjną naukę Kościoła katolickiego o Eucharystii – Eucharystii jako Sakramencie (ut Sacramentum) i Eucharystii jako Ofierze (ut Sacrifcium), wykład swój opierając o naukę św. Tomasza z Akwinu (Summa Teologiczna), dodatkowo bogato cytując dogmatyczne nauczanie i wyroki Świętego Soboru Trydenckiego. Jako wstęp do niniejszego dzieła, z okazji rocznicy 700-lecia kanonizacji św. Tomasza i 460-lecia zakończenia obrad Soboru Trydenckiego – które to dwie, okrągłe rocznice przypadają na rok wydania niniejszej książki (2023), przedstawiamy Państwu dwa dodatkowe opracowania napisane na podstawie informacji zawartych w książkach z XVIII, XIX i pierwszej połowy XX wieku: • przybliżenie osoby Świętego Tomasza z Akwinu, • najważniejsze informacje o Świętym Soborze Trydenckim. Mamy nadzieję, że główna część niniejszej publikacji, autorstwa ks. J. Domaszewicza, przysłuży się do głębszego zrozumienia tradycyjnego, dogmatycznego nauczania Kościoła Świętego o Eucharystii, który to Kościół Święty przez XX wieków w swoim oficjalnym nauczaniu wyraźnie rozróżniał i nauczał o Eucharystii jako Sakramencie, i Eucharystii jako Ofierze. A ponieważ jedną z zwodniczych metod nieprzyjaciół Kościoła jest podmiana i zmiana znaczenia określonych słów i pojęć – tak, że dane słowo czy pojęcie jest nadal używane, jednak oznacza i wyraża już coś zupełnie innego, i używane jest nie w tym znaczeniu co powinno – mamy nadzieję, że niniejszą publikacją niejako przywrócimy prawidłowe, katolickie znaczenie pojęciu Eucharystia. Eucharystii rozumianej jako określenie Mszy Świętej – celebracji tajemnicy Śmierci Pańskiej – Najświętszej Ofiary składanej Bogu Ojcu, oraz Eucharystii – w rozumieniu jako określenie Przenajświętszego Sakramentu – Syna Bożego ukrytego w Najświętszym Sakramencie, jak i Komunii Świętej.