Ewaluacja w nauczaniu religii
Wydawnictwo: Katolicki Uniwersytet Lubelski Dział: Społeczeństwo Stron: 290 Oprawa: twarda ISBN: 9788377027417 INDEKS: RWK0361B37355Opis
SPIS TREŚCI
Wstęp
Rozdział I
Ewaluacja jako dziedzina nauki
1. Definicje ewaluacji i jej rozumienie
2. Cele i przedmiot ewaluacji
3. Umiejętności potrzebne do prowadzenia ewaluacji
4. Ewaluacja edukacyjna jako element nauczania religii
Rozdział II
Zasady, procedury, modele działania i narzędzia badawcze ewaluacji
1. Podstawowe źródła tematyki ewaluacji
2. Modele z wykorzystaniem pomiaru dydaktycznego
3. Narzędzia badawcze typu socjologicznego
4. Wybrane procedury ewaluacji w pracy nauczyciela religii
Rozdział III
Obszary ewaluacji zewnętrznej
1. Projektowanie ewaluacji zewnętrznej w szkole
2. Praca ewaluacyjna w szkole
3. Analiza zebranych danych
4. Nauczyciel religii beneficjentem raportu ewaluacji zewnętrznej
Rozdział IV
Etapy procesu ewaluacji wewnętrznej
1. Niezbędne informacje teoretyczne o autoewaluacji
2. Tworzenie systemu skutecznej autoewaluacji
3. Nauczyciel religii jako ewaluator
Rozdział V
Ewaluacja jako procedura w służbie nauczania religii
1. Kwestie etyczne ewaluacji
2. Tożsamość i obowiązki nauczyciela religii a strategia ewaluacyjna
3. Znaczenie wiarygodności dla wykorzystania wyników ewaluacji w nauczaniu religii
Rozdział VI
Mocne i słabe strony ewaluacji a nauczanie religii
1. Wiodące zalety ewaluacji
2. Ograniczenia procesu ewaluacji
3. Znaczenie projektu www.kulkat.pl w ewaluacji nauczania religii
Zakończenie
Bibliografia
Wykaz skrótów
Evaluation in der Religionslehre.
Zusammenfassung
Evaluation in religious education. Summary
Indeks osób