Kulty publiczności
Wydawnictwo: Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej "GAUDIUM" Dział: Społeczeństwo Format: 105x165 Stron: 207 Oprawa: miękka ISBN: 8389659328 INDEKS: GAD0156B28767Opis
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania: czym są kulty? Co zawiera oferta kultów szerokiego zasięgu? Kto kupuje oferowane produkty i usługi? Czy można uzależnić się od zastępczych form religijności? Jakie mogą być skutki uzależnienia tego typu?
Kulty, rozumiane jako zastępcze formy religijności, można rozpatrywać w kategoriach handlowych. Do kultów szerokiego zasięgu można zaliczyć m. in. astrologię, wróżbiarstwo, ezoterykę, okultyzm i medycynę niekonwencjonalną.
Książką porusza problematykę uzależnienia od kultów publiczności. Ukazuje religijność człowieka, jej fenomen i funkcje, prezentuje zastępcze formy religijności szerokiego zasięgu, przedstawia czynniki ryzyka i mechanizmy doprowadzające do utraty kontroli nad zachowaniami związanymi z ofertą kultową, charakteryzuje konsekwencje nadmiernego angażowania się w zastępcze formy religijności, zajmuje się profilaktyką angażowania się w oferty kultowe oraz pokazuje mity dotyczące skuteczności zastępczych form religijności, które są zawarte w reklamowanych produktach i usługach.