Pedagog wobec wyzwań współczesności
Redaktor: Franciszka Wanda Wawro Wydawnictwo: Katolicki Uniwersytet Lubelski Dział: Pedagogika Format: 170x240 Stron: 316 Oprawa: miękka ISBN: 9788377021712 INDEKS: RWK0246B29363Opis
CZĘŚĆ I
TEORIA PRACY PEDAGOGICZNEJ
Edward A. Mazurkiewicz
Efekty poznawcze pedagogiki społecznej i ich inspirująca funkcja (Przyczynek do projektowania)
Józef Styk
Role pedagogów i nauczycieli w kształtowaniu lokalnego kapitału społecznego na wsi. Refleksje socjologa
Henryk Cudak
Znaczenie aktywności nauczyciela-wychowowcy w kształtowaniu kultury pedagogicznej rodziców
Roman Jusiak OFM
Aktywność pedagoga chrześcijańskiego
Wiesława Buczek
Pedagogia chrześcijańska w świetle encykliki Benedykta XVI "Caritas in veritate"
CZĘŚĆ II
KULTUROWO-WYCHOWAWCZY WYMIAR PRACY PEDAGOGICZNEJ W ŚRODOWISKU
Monika Szpringer, ks. Andrzej Drapała, Franciszka Wanda Wawro
The Role of an Environmental Pedagoge in Preventing Children and Teenagers' Problem Behaviours
Monika Szpringer, Edyta Laurman-Jarząbek, ks. Jerzy Smoleń, Bogdan Stankowski
The Selected Aspects of Narcotics Prevention at Schools and Local Environment
Katarzyna Uzar
Rola pedagoga w kreowaniu pozytywnej perspektywy starości
Roman Jusiak OFM, ks. Adam Kaczmarczyk
Duszpasterska aktywność wobec wymogów współczesności - ujęcie teoretyczne
CZĘŚĆ III
WYBRANE ASPEKTY SPOŁECZNYCH KONTEKSTÓW FUNKCJONOWANIA MŁODZIEŻY
Franciszka Wanda Wawro, ks. Adam Kaczmarczyk
Postrzegane i postulowane przez młodzież cechy duszpasterza we współczesnym kontekście
Franciszka Wanda Wawro
Wyznaczniki aspiracji młodzieży w perspektywie przeobrażeń społecznych. Wybrane aspekty teoretyczne
Franciszka Wanda Wawro, Włodzimierz Sadowski
Młodzież białoruska i jej aspiracje na tle oddziaływań mikrośrodowiskowych i globalizacyjnych
Franciszka Wanda Wawro, Magdalena Boronowska
Podmiotowość kobiet w życiu społecznym i jej kontekstowe uwarunkowania
CZĘŚĆ IV
SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ WYZWAŃ DLA PEDAGOGÓW I NAUCZYCIELI
Ewa Domagała-Zyśk
Social capital as a factor buffering the adolescents' school outcomes - implication for pedagogical work with students with school failure