Okładka

Pedagog wobec wyzwań współczesności

Redaktor: Franciszka Wanda Wawro Wydawnictwo: Katolicki Uniwersytet Lubelski Dział: Pedagogika Format: 170x240 Stron: 316 Oprawa: miękka ISBN: 9788377021712 INDEKS: RWK0246B29363
25,99 zł
Darmowa dostawa od 150 zł Paczkomaty 10 zł Poczta Polska 15 zł Za pobraniem 15 zł

Opis

CZĘŚĆ I
TEORIA PRACY PEDAGOGICZNEJ


Edward A. Mazurkiewicz
Efekty poznawcze pedagogiki społecznej i ich inspirująca funkcja (Przyczynek do projektowania)

Józef Styk
Role pedagogów i nauczycieli w kształtowaniu lokalnego kapitału społecznego na wsi. Refleksje socjologa

Henryk Cudak
Znaczenie aktywności nauczyciela-wychowowcy w kształtowaniu kultury pedagogicznej rodziców

Roman Jusiak OFM
Aktywność pedagoga chrześcijańskiego

Wiesława Buczek
Pedagogia chrześcijańska w świetle encykliki Benedykta XVI "Caritas in veritate"

CZĘŚĆ II
KULTUROWO-WYCHOWAWCZY WYMIAR PRACY PEDAGOGICZNEJ W ŚRODOWISKU


Monika Szpringer, ks. Andrzej Drapała, Franciszka Wanda Wawro
The Role of an Environmental Pedagoge in Preventing Children and Teenagers' Problem Behaviours

Monika Szpringer, Edyta Laurman-Jarząbek, ks. Jerzy Smoleń, Bogdan Stankowski
The Selected Aspects of Narcotics Prevention at Schools and Local Environment

Katarzyna Uzar
Rola pedagoga w kreowaniu pozytywnej perspektywy starości

Roman Jusiak OFM, ks. Adam Kaczmarczyk
Duszpasterska aktywność wobec wymogów współczesności - ujęcie teoretyczne

CZĘŚĆ III
WYBRANE ASPEKTY SPOŁECZNYCH KONTEKSTÓW FUNKCJONOWANIA MŁODZIEŻY


Franciszka Wanda Wawro, ks. Adam Kaczmarczyk
Postrzegane i postulowane przez młodzież cechy duszpasterza we współczesnym kontekście

Franciszka Wanda Wawro
Wyznaczniki aspiracji młodzieży w perspektywie przeobrażeń społecznych. Wybrane aspekty teoretyczne

Franciszka Wanda Wawro, Włodzimierz Sadowski
Młodzież białoruska i jej aspiracje na tle oddziaływań mikrośrodowiskowych i globalizacyjnych

Franciszka Wanda Wawro, Magdalena Boronowska
Podmiotowość kobiet w życiu społecznym i jej kontekstowe uwarunkowania

CZĘŚĆ IV
SZKOŁA JAKO PRZESTRZEŃ WYZWAŃ DLA PEDAGOGÓW I NAUCZYCIELI


Ewa Domagała-Zyśk
Social capital as a factor buffering the adolescents' school outcomes - implication for pedagogical work with students with school failure