
Elementy pedeutologii scholastycznej czyli o Tomasza z Akwinu rozumieniu nauczyciela i nauczania
Biblioteka katedry filozofii wychowania - Tom 2 Wydawnictwo: Katolicki Uniwersytet Lubelski Dział: Filozofia Format: 170x240 Stron: 82 Oprawa: miękka ISBN: 9788377023167 INDEKS: RWK0274B31113Opis
SPIS TREŚCI
WPROWADZENIE
Historyczny kontekst Tomasza z Akwinu koncepcji nauczyciela i nauczania
Tomasz a scholastyka
Dydaktyczny charakter tekstów scholastycznych
Wykłady
Dysputy
Kazania
Swoistość pedagogii dysputy
Struktura dysputy a Tomasza rozumienie nauczania
Początki pracy dydaktycznej Akwinaty
Rola auto rytetu w myśli pedeutologicznej Tomasza z Akwinu
Polemika ze św. Augustyna dialogiem O nauczycielu
Koncepcje aktu i możności oraz przyczyn sprawczych w wyjaśnianiu nauczania
Odwołanie do autorytetu Najwyższego Nauczyciela
Aktualność Tomasza z Akwinu koncepcji pedagogicznej
Wiedza a mądrość
Etos pracy nauczyciela
Miłosierdzie
Odpowiedzialność
Problematyczność koncepcji
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
TEKSTY ŹRÓDŁOWE I TEKSTY KLASYCZNE
OPRACOWANIA I LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA