Powrót na poprzednią stronę

Telewizja na pograniczach

Telewizja na pograniczach

Magdalena Zdrodowska

Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Kraków 2013

ISBN EAN: 9788323336136 (ISBN: 978-83-233-3613-6)
format: 145x205, stron: 224, oprawa: miękka

INDEKS: WUJ0077B37838

Cena: 37,80 zł

Celem autorki było uchwycenie mechanizmów med medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej. Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos. W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym i antropologicznym, skupiając się na telewizyjnych tekstach, ale także ich kontekście, dopuszczając do głosu ich twórców oraz widzów autorka próbuje uchwycić medialny pejzaż w konkretnym momencie historycznym.

Branding narodowy, telewizja pograniczna realizowana w międzynarodowych koprodukcjach oraz programy dla mniejszości narodowych i etnicznych potraktowane zostają jako rozbijające homogeniczność medialnego dyskursu teksty, w których Inny mówi sam o sobie pluralizując sferę medialną i rozbijając panujące w niej etnocentryczne światoobrazy.

 

Magdalena Zdrodowska