Kategorie
Muzyka
Chorały gregoriańskie w wykonaniu Karmelitów Bosych. Płyta zawiera 25 utworów - to kompozycje śpiewane niegdyś w klasztorach karmelitańskich podczas uroczystej liturgii w dniu święta św. Jana od Krzyża. Nagranie to może stać się dla każdego drogą do głębszego przeżywania obecności Bożej, prowadząc do szczerej modlitwy serca, w skupieniu, w uniżeniu przed Bogiem, do modlitwy nieustannej.
29,90 zł
29,90 zł
Najlepsza muzyka cerkiewna prosto z Czarnogóry w wykonaniu chóru "Jedność (UNITY) 1839, Kotor (Montenegro) pod dyrekcją diakona Mihajlo Lazarevć MA
Serbskie Towarzystwo Chóralne "Jedinstvo", Kotor, Czarnogóra, zostało oficjalnie ustanowione w 1839 r. Źródła wskazują jednak, że zespół z Kotoru powstał znacznie wcześniej, ok. 1830 r.
1. Wielka Litania - Marko Tajević (1900-1984)
2. Bóg jest Panem - Kornelije Stanković (1831-1866)
Dwa Hymny Maryjne - opracowanie muzyczne Nenad Baraki (1878-1939)
3. Psalm nr 50 - Leonid Malashkin (1842-1902)
4 -5. Kanon (Katawasia) 8 ton Przez wodę przeszedłem jak przez ląd - pieśń 1 i 3 - Śpiew karłowacki
6. Litania żarliwa (podwójna) - Śpiew rosyjski Troparion - Śpiew karłowacki
7-9. Kanon (Katawasia) 8 ton Przez wodę przeszedłem jak przez ląd - pieśń 4-6 - Śpiew karłowacki
10. Mała Litania - Śpiew tradycyjny Kontakion - Śpiew karłowacki 6 tonu
11. Pieśń wstępowań 4 tonu - Kornelije Stanković (1831-1866)
12. Prokimen 4 tonu (wiersz poprzedzający czytanie Pisma Świętego) - Mihajlo Lazarević (1971)
13. Ewangelia
14. Po Ewangelii
15. Litania
16-18. Kanon (Katawasia) 8 tonu Przez wodę przeszedłem jak przez ląd - pieśń 7-9 - Śpiew karłowacki
19. Powstały z grobu 4 tonu - Kornelije Stanković (1831-1866) Święty Boże, Ojcze nasz - śpiew tradycyjny
20. Tropariony - Śpiew tradycyjny
21. Litania pokajania - Śpiew rosyjski
22. Modlitwa do Bogurodzicy
23. Kondakion - Paweł Czesnokow (1877-1944)
24. Zakończenie nabożeństwa - Śpiew tradycyjny
1. Wielka Litania - Marko Tajević (1900-1984)
2. Bóg jest Panem - Kornelije Stanković (1831-1866)
Dwa Hymny Maryjne - opracowanie muzyczne Nenad Baraki (1878-1939)
3. Psalm nr 50 - Leonid Malashkin (1842-1902)
4 -5. Kanon (Katawasia) 8 ton Przez wodę przeszedłem jak przez ląd - pieśń 1 i 3 - Śpiew karłowacki
6. Litania żarliwa (podwójna) - Śpiew rosyjski Troparion - Śpiew karłowacki
7-9. Kanon (Katawasia) 8 ton Przez wodę przeszedłem jak przez ląd - pieśń 4-6 - Śpiew karłowacki
10. Mała Litania - Śpiew tradycyjny Kontakion - Śpiew karłowacki 6 tonu
11. Pieśń wstępowań 4 tonu - Kornelije Stanković (1831-1866)
12. Prokimen 4 tonu (wiersz poprzedzający czytanie Pisma Świętego) - Mihajlo Lazarević (1971)
13. Ewangelia
14. Po Ewangelii
15. Litania
16-18. Kanon (Katawasia) 8 tonu Przez wodę przeszedłem jak przez ląd - pieśń 7-9 - Śpiew karłowacki
19. Powstały z grobu 4 tonu - Kornelije Stanković (1831-1866) Święty Boże, Ojcze nasz - śpiew tradycyjny
20. Tropariony - Śpiew tradycyjny
21. Litania pokajania - Śpiew rosyjski
22. Modlitwa do Bogurodzicy
23. Kondakion - Paweł Czesnokow (1877-1944)
24. Zakończenie nabożeństwa - Śpiew tradycyjny
35,00 zł
35,00 zł
Piątkowy wieczór, cała sobota, niedziela – do obiadu, to ramy czasowe do wypełnienia jednej jednostki rekolekcyjnej. Całość rekolekcji stanowi pięć jednostek, zsynchronizowanych z biegiem roku liturgicznego.
1. Wprowadzenie, Adwent – Objawienie Pańskie (tomik 1a; czas realizacji jednostki: koniec października/listopad);
2. Chrzest Pański, Wielki Post – Wielki Tydzień (czas realizacji jednostki: koniec stycznia/luty);
3. Oktawa Wielkanocy – Pięćdziesiątnica (czas realizacji jednostki: po oktawie);
4. Trójcy Przenajświętszej – koniec sierpnia (czas realizacji jednostki: lipiec);
5. Wrzesień – Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata (czas realizacji jednostki: wrzesień).
Jak widać po układzie tych rekolekcji, nie chodzi w nich o samo przygotowanie do głębszego przeżycia świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, ale o wejście w dialog z Bogiem, do którego On nas zaprasza przez cały rok, abyśmy lepiej zrozumieli swoje miejsce w Kościele, oraz Kościół, w który wszczepił nas Chrystus – wspólnotę życia, wiary i miłości, Jego Ciało, którego On jest Głową.
W tych rekolekcjach rozważania będzie wspierała tyniecka ikebana – sztuka układania kwiatów o wschodnich korzeniach, jednak opracowana w Tyńcu od podstaw na potrzeby liturgii, traktowana jako modlitwa, praca i dar.
Bóg nie przerywa dialogu z nami, zapoczątkowanego na modlitwie, ale ten dialog wzbogaca podczas naszej pracy, także przez nasze spotkania z ludźmi i czas odpoczynku, pomagając nam zgłębić Ewangelię.
W sumie nic nowego. Wiemy, że Jezus w swoich przypowieściach o Królestwie Bożym wielokrotnie odnosił się do najprostszych prac, dobrze znanych swoim słuchaczom, i do wydarzeń z życia codziennego.
To również zachęta, aby każdy z uczestników tych rekolekcji spojrzał na swoje prace i potraktował je jako medytacje w działaniu, zatem dialog z Bogiem, który nas przemienia, bowiem dużo ważniejszy od końcowego efektu naszej pracy jest sam proces, który podczas pracy trwa, a przemienia nie samo tworzywo, którym się posługujemy, lecz także i nas samych.
1. Wprowadzenie, Adwent – Objawienie Pańskie (tomik 1a; czas realizacji jednostki: koniec października/listopad);
2. Chrzest Pański, Wielki Post – Wielki Tydzień (czas realizacji jednostki: koniec stycznia/luty);
3. Oktawa Wielkanocy – Pięćdziesiątnica (czas realizacji jednostki: po oktawie);
4. Trójcy Przenajświętszej – koniec sierpnia (czas realizacji jednostki: lipiec);
5. Wrzesień – Jezusa Chrystusa Króla Wszechświata (czas realizacji jednostki: wrzesień).
Jak widać po układzie tych rekolekcji, nie chodzi w nich o samo przygotowanie do głębszego przeżycia świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, ale o wejście w dialog z Bogiem, do którego On nas zaprasza przez cały rok, abyśmy lepiej zrozumieli swoje miejsce w Kościele, oraz Kościół, w który wszczepił nas Chrystus – wspólnotę życia, wiary i miłości, Jego Ciało, którego On jest Głową.
W tych rekolekcjach rozważania będzie wspierała tyniecka ikebana – sztuka układania kwiatów o wschodnich korzeniach, jednak opracowana w Tyńcu od podstaw na potrzeby liturgii, traktowana jako modlitwa, praca i dar.
Bóg nie przerywa dialogu z nami, zapoczątkowanego na modlitwie, ale ten dialog wzbogaca podczas naszej pracy, także przez nasze spotkania z ludźmi i czas odpoczynku, pomagając nam zgłębić Ewangelię.
W sumie nic nowego. Wiemy, że Jezus w swoich przypowieściach o Królestwie Bożym wielokrotnie odnosił się do najprostszych prac, dobrze znanych swoim słuchaczom, i do wydarzeń z życia codziennego.
To również zachęta, aby każdy z uczestników tych rekolekcji spojrzał na swoje prace i potraktował je jako medytacje w działaniu, zatem dialog z Bogiem, który nas przemienia, bowiem dużo ważniejszy od końcowego efektu naszej pracy jest sam proces, który podczas pracy trwa, a przemienia nie samo tworzywo, którym się posługujemy, lecz także i nas samych.
15,00 zł
15,00 zł
Czy ktoś ma prawo do chorału? Chciałoby się rzec: Kościół! Ale przecież chorał pozostaje niezaprzeczalnym, uniwersalnym wytworem kultury – nawet jeśli jego brzmienie wyjęte jest z pierwotnego kontekstu liturgicznego! A trzeba zauważyć, że chociaż liturgia jest dzisiaj dostępna (przynajmniej zewnętrznie) każdemu, trzeba przyznać, że chorału jest w niej coraz mniej. Więcej go natomiast w mediach, nagraniach – w internecie. Trochę na koncertach. Pojawia się jako nastrojowe tło, muzyczny wyraz mniej lub bardziej określonej egzotyki. Oczywiście tu i ówdzie istnieją jeszcze klasztory, ale i w nich nie zawsze śpiewa się chorał. Zadziwia więc jego istnienie. Tak naprawdę, poniekąd wydziedziczony ze swego właściwego środowiska, radzi sobie całkiem dobrze. A może należałoby powiedzieć inaczej – że w dzisiejszych czasach nie wystarczą mu dotychczasowe ramy, chce zaistnieć mocno na zewnątrz. I tak się dzieje. Ale czy traci przez to swoją tożsamość? A może jest jeszcze bardziej sobą?
35,00 zł
35,00 zł
Benedyktyni tynieccy nie nagrywali swoich śpiewów gregoriańskich od ponad 40 lat. Jest to zatem płyta unikalna i bezprecedensowa. Zawiera 25 utworów poświęconych w większości chwale Świętego Benedykta!
Prezentowana płyta jest głosem z najstarszego z funkcjonujących polskich klasztorów. W Opactwie Tynieckim chorał rozbrzmiewa codziennie; mnisi każdego dnia śpiewają Nieszpory i Kompletę, a przy wielkich świętach także Jutrznię.
Chorał to więcej niż śpiew i więcej niż modlitwa. Najstarszy śpiew Kościoła wciąż porywa i koi serca. II Sobór Watykański podkreśla, iż „Śpiew gregoriański, Kościół uznaje za własny śpiew liturgii rzymskiej. Dlatego w czynnościach liturgicznych powinien on zajmować pierwsze miejsce, wśród innych równorzędnych rodzajów śpiewu.
Prezentowana płyta jest głosem z najstarszego z funkcjonujących polskich klasztorów. W Opactwie Tynieckim chorał rozbrzmiewa codziennie; mnisi każdego dnia śpiewają Nieszpory i Kompletę, a przy wielkich świętach także Jutrznię.
Chorał to więcej niż śpiew i więcej niż modlitwa. Najstarszy śpiew Kościoła wciąż porywa i koi serca. II Sobór Watykański podkreśla, iż „Śpiew gregoriański, Kościół uznaje za własny śpiew liturgii rzymskiej. Dlatego w czynnościach liturgicznych powinien on zajmować pierwsze miejsce, wśród innych równorzędnych rodzajów śpiewu.
42,40 zł
42,40 zł
Druga płyta w dorobku muzyka hip-hopowego, który urodził się w Armenii a od 14 lat mieszka w Polsce...
Arci (Artaszes Barojan), urodził się w 1981 roku w Erewaniu. Od 9 lat zajmuje się muzyką hip-hopową. W 2008 roku wydał pierwszą oficjalną płytę zatytułowaną ”Ratuj swoją duszę”.
"Porzucam Babilon", to druga płyta w dorobku artysty. Brzmieniowo znajduje ona wspólny mianownik z poprzednią, bardzo dobrze przyjętą na rynku płytą „”Ratuj swoją duszę”, lecz Arci uzupełnił ją o dancehallowe brzmienia i konkretne, dojrzałe teksty. Arci wyraźnie i po imieniu nazywa „chore” rzeczy, które trawią współczesnego człowieka. Śmiało i bardzo osobiście mówi też o swojej pasji i fascynacji Jezusem.
Arci pozostaje wierny swojemu stylowi, choć spora dawka reggae może zaskoczyć jego fanów przyzwyczajonych do surowej rapowej „nawijki”. Jedno jest pewne, na tej płycie nie ma miejsca na monotonię i rutynę. Nowe świeże podkłady, bujające dźwięki, inteligentne teksty (od których nie raz zjeży ci się włos na głowie), oraz ewidentna tendencja do zaskakiwania słuchacza to tylko niektóre z atutów tej płyty!
Arci (Artaszes Barojan), urodził się w 1981 roku w Erewaniu. Od 9 lat zajmuje się muzyką hip-hopową. W 2008 roku wydał pierwszą oficjalną płytę zatytułowaną ”Ratuj swoją duszę”.
"Porzucam Babilon", to druga płyta w dorobku artysty. Brzmieniowo znajduje ona wspólny mianownik z poprzednią, bardzo dobrze przyjętą na rynku płytą „”Ratuj swoją duszę”, lecz Arci uzupełnił ją o dancehallowe brzmienia i konkretne, dojrzałe teksty. Arci wyraźnie i po imieniu nazywa „chore” rzeczy, które trawią współczesnego człowieka. Śmiało i bardzo osobiście mówi też o swojej pasji i fascynacji Jezusem.
Arci pozostaje wierny swojemu stylowi, choć spora dawka reggae może zaskoczyć jego fanów przyzwyczajonych do surowej rapowej „nawijki”. Jedno jest pewne, na tej płycie nie ma miejsca na monotonię i rutynę. Nowe świeże podkłady, bujające dźwięki, inteligentne teksty (od których nie raz zjeży ci się włos na głowie), oraz ewidentna tendencja do zaskakiwania słuchacza to tylko niektóre z atutów tej płyty!
Zespół MAŁE WAŻNE SPRAWY
DWUPŁYTOWY ALBUM.W skład wchodzą:
Maria Krawczyk (śpiew, gitara, klawisze, muzyka),
Florian Oskwarek (gitara solowa),
Tomasz Piłat (bas),
32,50 zł
32,50 zł
Album `Mikołaj Trzaska. Muzyka z filmu Wołyń` to czwarty projekt muzyczny realizowany przez Mikołaja Trzaskę do filmu Wojciecha Smarzowskiego. Muzyka brzmi lirycznie i zarazem szorstko. Mikołaj Trzaska stawia na surowość i wyrazistość. Tam gdzie w obrazie pojawia się piękno i czystość, on sieje dźwiękiem chaos, a scenom rzezi nadaje charakter odrealnienia
30,00 zł
30,00 zł
Właśnie ukazała się płyta „Spacer z Jezusem” prezentująca 16 nowych utworów muzycznych. Są to ballady i piosenki religijne w klimacie gitar klasycznych, ale także w rytmicznym rockowym brzmieniu. Kilka utworów jest ściśle związana tematycznie z Krwią Chrystusa.
24,00 zł
24,00 zł
1. Wejście: Otwierasz niebo
2. Panie zmiłuj się nad nami
3. Chwała na wysokości Bogu
4. Psalm: Alleluja, w Tobie cała nadzieja ma
5. Wierzę w Boga
6. Ofiarowanie: Modlitwa o miłość
7. Święty, Święty
8. Doksologia*: Przez Chrystusa, z Chrystusem
9. Ojcze nasz
10. Embolizm: Wybaw nas Panie
11. Baranku Boży
12. Komunia: Nic nie odłączy mnie
13. Komunia: Głębia
14. Komunia: Jesteś perłą
15. Wyjście: Bóg jest dobry
2. Panie zmiłuj się nad nami
3. Chwała na wysokości Bogu
4. Psalm: Alleluja, w Tobie cała nadzieja ma
5. Wierzę w Boga
6. Ofiarowanie: Modlitwa o miłość
7. Święty, Święty
8. Doksologia*: Przez Chrystusa, z Chrystusem
9. Ojcze nasz
10. Embolizm: Wybaw nas Panie
11. Baranku Boży
12. Komunia: Nic nie odłączy mnie
13. Komunia: Głębia
14. Komunia: Jesteś perłą
15. Wyjście: Bóg jest dobry
20,00 zł
20,00 zł
przez 7 lat działalności
to co otrzymałem, wygrałem i przegrałem,
przeżyłem, wytrwałem
zabezpieczyłem i na płycie
ja+Ty=MY
W wiara
NiM nadzieja i miłość
zapisałem
składam DZIĘKI i dźwięki Bogu i ludziom
Bartek Jaskot
wykonawcy:
Mateusz Cudzich - bas
Tomek Franciszkowski - perkusja
Witek Góral - gitary
Bartek Jaskot - śpiew i słowo
Radek Kuliś - perkusja
Bartek Mielczarek - bas
na płycie:
1. dostałemLIST
2. WNiM
3. Tęsknie
4. PRZYJDŹ POWIEDZ MI, że
5. PRAWDZIWEJpokory
6. ZŁOTA ZASADA
7. Wzywam Cię!
8. ja+Ty=MY W NiM
9. DOBREJnocy
to co otrzymałem, wygrałem i przegrałem,
przeżyłem, wytrwałem
zabezpieczyłem i na płycie
ja+Ty=MY
W wiara
NiM nadzieja i miłość
zapisałem
składam DZIĘKI i dźwięki Bogu i ludziom
Bartek Jaskot
wykonawcy:
Mateusz Cudzich - bas
Tomek Franciszkowski - perkusja
Witek Góral - gitary
Bartek Jaskot - śpiew i słowo
Radek Kuliś - perkusja
Bartek Mielczarek - bas
na płycie:
1. dostałemLIST
2. WNiM
3. Tęsknie
4. PRZYJDŹ POWIEDZ MI, że
5. PRAWDZIWEJpokory
6. ZŁOTA ZASADA
7. Wzywam Cię!
8. ja+Ty=MY W NiM
9. DOBREJnocy
27,00 zł
27,00 zł
Tobie Panie 3:14
Ufajmy Panu 2:33
Jak to dobrze 3:27
Faustyna 3:30
Miłosierdziu Bożemu 3:00
Jezu, ufam Tobie 3:26
O Jezu, ufam Tobie 1:48
Miłosierny jest Pan 2:41
Ta krew 1:29
Jak idący 4:27
Jezu mój ukochany 1:55
Dziś Jezus 4:22
Niechaj uwielbiony będzie Bóg 1:32
Na płycie nagrano także wersje instrumentalne Pieśni.
Ufajmy Panu 2:33
Jak to dobrze 3:27
Faustyna 3:30
Miłosierdziu Bożemu 3:00
Jezu, ufam Tobie 3:26
O Jezu, ufam Tobie 1:48
Miłosierny jest Pan 2:41
Ta krew 1:29
Jak idący 4:27
Jezu mój ukochany 1:55
Dziś Jezus 4:22
Niechaj uwielbiony będzie Bóg 1:32
Na płycie nagrano także wersje instrumentalne Pieśni.
19,90 zł
19,90 zł
1. Błogosławieni
2. Wielbię Ciebie, ufam Tobie
3. Dzisiaj spojrzał na mnie Pan
4. Panie, Ty mnie znasz
5. Przyjdź i otwórz moje serce
6. Alleluja
7. Wierzę
8. Żyjesz!
9. Skacz na chwałę Pana
10. Jezu, odnów mnie
11. W Tobie cała nadzieja ma
12. Bóg jest miłością
13. Pozwól się odnaleźć
14. Maryjo, chcę zamieszkać z Tobą
2. Wielbię Ciebie, ufam Tobie
3. Dzisiaj spojrzał na mnie Pan
4. Panie, Ty mnie znasz
5. Przyjdź i otwórz moje serce
6. Alleluja
7. Wierzę
8. Żyjesz!
9. Skacz na chwałę Pana
10. Jezu, odnów mnie
11. W Tobie cała nadzieja ma
12. Bóg jest miłością
13. Pozwól się odnaleźć
14. Maryjo, chcę zamieszkać z Tobą
20,00 zł
20,00 zł
Na płycie:
1. Maryjo nasza Matko
2. Wyznania
3. Pragnę zakochać sie w Tobie
4. Karmisz mnie
5. Niech Twa żywa woda
6. Obraz Twój
7. Psalm
8. Poprzez chmury
9. Zraniony Pasterz
10. Skarb
11. Jak deszcz
12. Brzegi wybawienia
1. Maryjo nasza Matko
2. Wyznania
3. Pragnę zakochać sie w Tobie
4. Karmisz mnie
5. Niech Twa żywa woda
6. Obraz Twój
7. Psalm
8. Poprzez chmury
9. Zraniony Pasterz
10. Skarb
11. Jak deszcz
12. Brzegi wybawienia
20,00 zł
20,00 zł
Projekt muzyczny jakiego jeszcze nie było. Podróż do najstarszych tradycji polskiego Chrześcijaństwa w połączeniu ze sztuką współczesną. Najnowsza estetyka muzyczna - jazz, rock, pop, etno w połączeniu z oryginalnymi dźwiękami polskiej muzyki średniowiecznej i renesansowej. Płyta CD i fascynujące koncerty, w trakcie których widzowie usłyszą znane pieśni w zaskakującej i intrygującej oprawie dźwiękowej.
Pieśni Wielkopostne śpiewane są w polskich kościołach w sposób bardzo tradycyjny i wykonywane są zazwyczaj przez amatorskie chóry. W powszechnej świadomości są tylko częścią liturgii, częścią zwykłego rytuału wielkopostnego. Zazwyczaj nie myśli się o ich walorach estetycznych, artystycznych, a walory duchowe często ulegają zatraceniu poprzez przeciętne umiejętności wykonawców.
"O duszo wszelka" to projekt, który ma ambicje przywrócenia polskiej kulturze i polskiej sztuce części jej dziedzictwa. Za nami pójdą następni. Jestem przekonany, że w przyszłym roku, po sukcesie naszego projektu wielu innych artystów przypomni sobie o tych wspaniałych pieśniach.
Pieśni Wielkopostne obecne są w polskim kościele i polskiej tradycji już od średniowiecza. Śpiewane były zawsze w okresie Wielkiego Postu. Ich genealogia jest ciekawa i do końca niejasna. Analizując warstwę tekstową wyraźnie można dostrzec silne piętno polskiej twórczości ludowej. Niezaprzeczalnie są to pieśni bardzo piękne i poruszające. Ze względu na specyfikę świąt Wielkiej Nocy i tematykę ściśle związaną z Męką Pańską, nie stały się one dotąd tak powszechnie eksploatowane przez artystów jak kolędy. Dzięki temu kryją w sobie ogromny walor poznawczy i fascynującą głębię nowości.
wykonawcy:
Katarzyna Groniec,
Iwona Lorenc
Mariusz Lubomski
Kwartet wokalny Il Canto Minore w składzie:
Wanda Laddy - sopran
Marta Lawrence - alt
Sławomir Łobaczewski - tenor
Michał Straszewski - bas
oraz
Ryszard Wojciul - syntezatory, samplery, fortepian, EWI, saksofony
Jarosław Kisiński - gitara
Wojciech Pulcyn - kontrabas
Wanda Laddy - hrotta,
Paweł Muzyka - viola da gamba, fidel
Paweł Iwaszkiewicz - flety, bombardy,
Jakub Gawlik - akordeon
Kompozytorem muzyki jest Ryszard Wojciul (ur. 1965), muzyk, muzykolog i dziennikarz. W latach osiemdziesiątych był saksofonistą i klawiszowcem w wielu zespołach rockowych (m.in. Róże Europy, Tilt, Sztywny Pal Azji). W latach 90 był liderem multimedialnej Grupy MM grającej poważną muzykę współczesną.
Pieśni Wielkopostne śpiewane są w polskich kościołach w sposób bardzo tradycyjny i wykonywane są zazwyczaj przez amatorskie chóry. W powszechnej świadomości są tylko częścią liturgii, częścią zwykłego rytuału wielkopostnego. Zazwyczaj nie myśli się o ich walorach estetycznych, artystycznych, a walory duchowe często ulegają zatraceniu poprzez przeciętne umiejętności wykonawców.
"O duszo wszelka" to projekt, który ma ambicje przywrócenia polskiej kulturze i polskiej sztuce części jej dziedzictwa. Za nami pójdą następni. Jestem przekonany, że w przyszłym roku, po sukcesie naszego projektu wielu innych artystów przypomni sobie o tych wspaniałych pieśniach.
Pieśni Wielkopostne obecne są w polskim kościele i polskiej tradycji już od średniowiecza. Śpiewane były zawsze w okresie Wielkiego Postu. Ich genealogia jest ciekawa i do końca niejasna. Analizując warstwę tekstową wyraźnie można dostrzec silne piętno polskiej twórczości ludowej. Niezaprzeczalnie są to pieśni bardzo piękne i poruszające. Ze względu na specyfikę świąt Wielkiej Nocy i tematykę ściśle związaną z Męką Pańską, nie stały się one dotąd tak powszechnie eksploatowane przez artystów jak kolędy. Dzięki temu kryją w sobie ogromny walor poznawczy i fascynującą głębię nowości.
wykonawcy:
Katarzyna Groniec,
Iwona Lorenc
Mariusz Lubomski
Kwartet wokalny Il Canto Minore w składzie:
Wanda Laddy - sopran
Marta Lawrence - alt
Sławomir Łobaczewski - tenor
Michał Straszewski - bas
oraz
Ryszard Wojciul - syntezatory, samplery, fortepian, EWI, saksofony
Jarosław Kisiński - gitara
Wojciech Pulcyn - kontrabas
Wanda Laddy - hrotta,
Paweł Muzyka - viola da gamba, fidel
Paweł Iwaszkiewicz - flety, bombardy,
Jakub Gawlik - akordeon
Kompozytorem muzyki jest Ryszard Wojciul (ur. 1965), muzyk, muzykolog i dziennikarz. W latach osiemdziesiątych był saksofonistą i klawiszowcem w wielu zespołach rockowych (m.in. Róże Europy, Tilt, Sztywny Pal Azji). W latach 90 był liderem multimedialnej Grupy MM grającej poważną muzykę współczesną.
35,90 zł
35,90 zł
20 najpiękniejszych pieśni żydowskich w wykonaniu Dariusza Wójcika i kwartetu Pojln Klezmer Quartett. Nagrań dokonano 7 lipca 2008 roku w Synagodze w Tykocinie. Utwory zawarte na płycie czerpały swe inspiracje ze starodawnych ludowych źródeł nasiąkając przez pokolenia duszą narodu żydowskiego.
33,00 zł
33,00 zł
1. Stay in Neverland 9.36
2. Desert Lion 3.02
3.It's too late,Baby 8.43
4.Sabausabain 4.59
5.Never been on the dark side 10.18 [dedicated to Milt Jackson]
6.Indi 12.09
7.Journey a pleasant 7.42
8.Sista and Brotha, c'mon, c'mon 5.42
9.There she was walking down the hill 6.02
2. Desert Lion 3.02
3.It's too late,Baby 8.43
4.Sabausabain 4.59
5.Never been on the dark side 10.18 [dedicated to Milt Jackson]
6.Indi 12.09
7.Journey a pleasant 7.42
8.Sista and Brotha, c'mon, c'mon 5.42
9.There she was walking down the hill 6.02
19,90 zł
19,90 zł
Muzyka cerkiewna pod ręką ks. Szurbaka stała się prawdziwym tchnieniem ducha, poruszała serca słuchaczy, pokonywała podziały i łączyła ludzi różnych wyznań i narodowości w modlitwie. W kronice Zespołu odnotowano ponad 1600 koncertów, a także wiele nagrań radiowych, telewizyjnych i filmowych. Oprócz licznych występów w kraju, koncertował również w Austrii (1993 r.), Belgii (1995 r.), Brazylii (1986 r.), Finlandii (1985 r.), Francji (1986, 1993, 1995 i 1998 r.), Holandii (1995 r.), Japonii (1994 r.), Korei Płd. (1994 r.), Niemczech (1977, 1985, 1993, 1995 i 1996 r.), Senegalu (1986 r.), Szwecji (1982 r.), Szwajcarii (1978, 1984, 1985, 1997 i 1999 r.) i na Ukrainie (1989 r.). Zespół wielokrotnie dawał oprawę muzyczną do filmów A. Wajdy, J. Skolimowskiego, J. Majewskiego, A. Holland i J. Hoffmana. Współpracował również z wybitnymi śpiewakami: J. Rappe, P. Raptisem, K. Pustelakiem, K. Szostek-Radkową, L.A. Mrozem, B. Ładyszem, M. Boberską, M. Pańko oraz ze światowej sławy tenorem N. Geddą (Upsalla, Sztokholm, Warszawa).
29,00 zł
29,00 zł
Henryk Mikołaj Górecki
Sonata na dwoje skrzypiec (1957) Jadwidze Rurańskiej
1. I. Allegro molto
2. II Allegro sontenuto
3. III. Andante con moto
Paweł Szymański
4. A due (1991)
Marta Ptaszyńska
5. Mancala for Two Violins (1997)
Grażyna Pstrokońska-Nawratil
6. Madrigale (I) (2000)
Rafał Augustyn
Utwór cykliczny nr. 1 (1986)
Piotr Drożdżewski
Sonata a due violini (1983)
8. I. "D". Moderato maestoso
9. II. "A". Allegro leggiero
10. III. "E". Andante quieto
11. IV. "G". Allegro con brio
Total time: (59:27)
Sonata na dwoje skrzypiec (1957) Jadwidze Rurańskiej
1. I. Allegro molto
2. II Allegro sontenuto
3. III. Andante con moto
Paweł Szymański
4. A due (1991)
Marta Ptaszyńska
5. Mancala for Two Violins (1997)
Grażyna Pstrokońska-Nawratil
6. Madrigale (I) (2000)
Rafał Augustyn
Utwór cykliczny nr. 1 (1986)
Piotr Drożdżewski
Sonata a due violini (1983)
8. I. "D". Moderato maestoso
9. II. "A". Allegro leggiero
10. III. "E". Andante quieto
11. IV. "G". Allegro con brio
Total time: (59:27)